reklama

Kam sa na neho hrabe cesnak

Priatelia alchymisti, kmeňoví šamani, babky korenárky, no dobre, tak aj Čenteš s Bezákom, nehnevajte sa na mňa za ten nadpis, ale musím občas aj ja zahrať na bulvárnu strunu. Inak od Silvestra je ľudové liečiteľstvo moje najnovšie hobby. Rok som uzavrel bilanciou: zmeškaná preventívna prehliadka u stomatológa (to je normálne že zubár), zlomený ľavý predný beh, seknutý krk, hnisavá angína, zápal ďasien a nakoniec, teraz sa podržte, alebo si rovno sadnite, to najhoršie, čo chlapa odrovná - prechladnutie a nádcha. Ale aká! Poďme si uvariť medicínu, kým nie je neskoro.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

Seriózny odsek

Inak, medzi nami hypochondrami, aby som bol presný, k napísaniu tohto slohového odvaru ma inšpirovala iná bilancia. Dostal som totiž pozvánku na spoločenskú udalosť. Také výročné hodnotenie činnosti.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Koho by to prípadne zaujímalo, tak tá šedá eminencia v popredí je Ivan Sýkora. Viac tu: www.berkat.sk

Tu už ide do tuhého

Najprv sa zahráme takú krátku hru. Ukážem Vám na 3 sekundy jednu fotku.

Obrázok blogu

Stop! Čo ste tam videli? Čo upútalo Vaše jasnozrivé oko? Odpoviem za Vás, lebo je to operatívne a hodí sa mi to do krámu. Ak ste on, tak je to jasné. Tá princezná vpravo. Ak ste ona, tak farba obrusu a stien. Dobre, aby ste nepovedali že som odľud, tak ešte raz. A nešvindľujte ako prvýkrát, ja Vás vidím! 3 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ak ste ona, tak Vám je to už jasné. Ak ste on, tak takto by to páni nešlo! To by sme sa ďalej nedostali. No nič, toto nevyšlo. Je to ten pohár, čo máte vidieť! A v ňom je zázvorový čaj. Čaj? Podľa mňa je čaj z čaju, tu nie je žiaden čaj, ale pre naše potreby to čaj budeme volať.

Takže dnešný recept sa volá: Zázvorový čaj.

Obrázok blogu

Zázvor niekedy reaguje aj na oslovenie ďumbier. Ale tomu rozumieme iba my tu v horných Uhroch! (Zingiber officinale) sa mu hovorí vo Vatikáne a píše sa to kurzívou v zátvorke. Aj sa to tak nejako číta. Ako vidíte, vyhliadli sme si kúsok tejto zohrievajúcej a liečivej byliny. Odkrojíme si z nej tak 3 krát 2 centimetrovú kocku. Takúto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ja keď som sa pripravoval na tento recept, tak som zistil takú veselosť. Máme tu pod Tatrami nielen odzemok (hop šup tralala) ale aj podzemok. Presne to je tá hľuza, či koreň jeden, čo spracovávame. Toľko na rozptýlenie. Kúsok zázvoru ošúpeme. Nemusíme, ale my chceme.

Obrázok blogu

Ja Vám budem takto postupne medzi rečou servírovať, čo som sa dočítal o tomto zázraku. Podľa jedného sa pestoval už pred 3000 a podľa druhého prameňa pred 4000 rokmi. Čo na to hovorí biblia, neviem. Samozrejme, za všetkým hľadaj Číňana, alebo Inda. Pokrájame ho na tenké plátky. Prosím detail.

Obrázok blogu

Ďumbier, to je ako ten kopčisko v Nízkych Tatrách, že, nám dodá energiu. Prehreje nám telo a celkovo ho tak akosi skľudní. Cesnakári, teraz sledujte! Je účinný pri zimnici, nádche, chrípke, ak máte soplík, problémy s trávením, žalúdočnú neurózu odplašuje, koliku odstraňuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo budeme ešte potrebovať vidíme na nasledujúcej fotografickej dokumentácií.

Obrázok blogu

Pokračujem. Uvoľňuje migrénu a na krv pôsobí ako aspirín. To bude asi ako acylpyrín a malo by to byť pozitívne. Má antiseptické účinky. Prečisťuje lymfu a redukuje cholesterol. Nasleduje koreňové zátišie.

Obrázok blogu

Má povzbudzujúci účinok. Pred jazdou si dáme ½ čajovej lyžičky a 4 hodiny sme ako Fittipaldi, pre mladšie ročníky ako Malchárek. Zabraňuje kinetóze - nevoľnosti pri cestovaní. Inak tieto informácie, čo sú šikmo písané nie sú z mojej kotrby. To som sa dozvedel a preto neručím, ak to nebude fungírovať. Dôkazom toho je aj nasledujúci obrázok. Do jednej nádoby (ľavá), najlepšie z ktorej budeme aj piť, vložíme náš pokrájaný zázvor. Čajník neodporúčam z jedného dôvodu. Potom by sme museli umývať minimálne jeden až dva riady navyše. Do druhej nádoby (pravá) si nachystáme kávu, len tak pre istotu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obklady - na zápal priedušiek, prínosových dutín, prekrvenie a aj na bolesti ucha. Zalejeme kávu, pokiaľ voda nevrie, lebo to sa tak má.

Obrázok blogu

Masť - redukuje únavu svalov a bolesť kĺbov pri reumatizme a artritíde, lebo táto je hrejivá. Ak nám voda vrie, tak neváhame. Voda vrie, keď to vyzerá nasledovne.

Obrázok blogu

Zalejeme ďumbier a pridáme klinček, jeden, alebo aj dva a malý kúsok škorice. Necháme vylúhovať asi tak presne 8 až 10 minút.

Obrázok blogu

Dokonca z neho vyrábajú sprchové gély, šampóny a krémy na ruky. Dobre padne, ak si nápoj dochutíme citrónovou šťavou.

Obrázok blogu

Finalizujeme sladučkým medíkom. Pijeme od momentu, keď nám to už ústa nepopáli. Zajedáme sladkým, alebo slaným pečivom. Nebojíme sa ani klobásky, či údenej slaninky.

Obrázok blogu

Teraz bude čiara.

Poznámka pod čiarou: po 3 dňoch mám nádchu stále. Ale inak pekne vonia ten zázvor, keď sa prekrojí. Ozaj, už tu niekto pil cesnakový čaj?

Igor Múdry

Igor Múdry

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  81x

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu