reklama

Iné kúpele Lúčky - Wiesbaden

Nedeľa je najviac demokratický deň v celom týždni. Nebojme sa na plné ústa povedať, že má priam anarchistický nádych. Každý si počas nej môže robiť čo len chce. Prácožrúti idú do rachoty, aj keď pravda je taká, že nemuseli by. Iní si zvyšujú ego rozličnými domácimi prácami - napríklad opravujú auto. Ďalší pozdvihujú hladinu adrenalínu v krvnom obehu rýchlou, lež zároveň bezpečnou jazdou v ľavom prúde po diaľnici. Hladoši vyrážajú na návštevy, aby domácim vyplienili chladničku so špajzou. Až štyria zo stovky sa radi prechádzajú po parkoch. A dokonca sú medzi nami aj také šialené osoby, ktoré to stihnú všetko počas jednej uzimenej nedele, pričom spontánne odignorujú politické dianie akéhokoľvek druhu. Poďme na to!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Deň sa začal celkom na figu. Musel som skoro vstávať. Chlapi po nočnej medzi rečou spomenuli, že by bolo celkom fajn, keby som skočil do roboty, lebo tam treba rannej šichte ozrejmiť výkres. Cestou som išiel doplniť palivo na pumpu. Pri pokladni som horko zaplakal, až tak, že sa mi ciferníky pretočili.

Obrázok blogu

Na prvej fotke je už námestie vo Wiesbadene. Budeme to čítať Vízbáden, lebo to nie je vybrané slovo.

Obrázok blogu

No ale kde som to prestal? Ahá, na pumpe. Sadnem do korábu, naštartujem a debilná kontrolka, inteligentne naznačujúca, že niečo asi nie je s kostolným poriadkom, si svieti priamo v strede palubnej dosky. Ja pritom nemám loď, ale aj tak sa cítim ako topič v podpalubí. Nie, neplačem, nepadla mi sadza do oka, som strašne...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Fontána s teplou vodou, bez agentov. Každý rok sa usadeniny obíjajú. Vtedy tu majú z toho veľké haló, lebo zberatelia sa sem zhŕknu a každý jeden chce do svojej zbierky aspoň kúsoček.

Obrázok blogu

Prídem do práce, vyriešim problém (som naďalej skromný tvor, aj keď teda hviezda jasná), sadnem do auta a takto sa v duchu zamyslím: „Ak to svetielko nezhasne, tak to bude fakt na figu.“ Otočím kľúčikom a...zhaslo! Moja šikovnosť si zaslúži 3 výkričníky. ...zhaslo!!!

Obrázok blogu

Bolo by dobré, aby sme si mesto Wiesbaden trochu priblížili aj v číslach. 52 % obyvateľstva sú ženy. Toľko štatistika.

Obrázok blogu

Komu ostali nejaké drobné z 13 platu a mal by eventuálne záujem o naozaj serióznu investíciu, tak za 14 a päť núl môže byť jeho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po dvesto kilometroch som na mieste. Vďaka navigácií zablúdim iba raz. Absolútne nemám šajnu kde som, ale je to iba kilometer od cieľa. Zvítame sa, ja absolvujem neskoré raňajky a ideme na obhliadku centra kúpeľného mesta.

Obrázok blogu

Toto je kúpeľný dom. Teraz je tam vývarovňa a útulok pre široké masy – asi tak pre 10 000 ľudí - horných. Čiže majú tu reštauráciu a kasíno.

Obrázok blogu

Na konci druhej svetovej vojny (to je tá predposledná, po nej bude už iba jedna) malo toto mesto šťastie. Osloboditelia z Ameriky si ho vybrali ako svoj budúci hlavný stan a preto ho nezbombardovali 2 mesiace pred oslobodením (neoficiálna informácia). Nezbombardovali ho vinou zlého počasia (oficiálna informácia).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Špičkový kruháč. Keď poprší, musí to byť veselé, čoho dôkazom sú, nie celkom rovnobežné stĺpiky.

Obrázok blogu

Kráľovstvo rovných zrkadiel. Hádanka: „Kto uhádne čo je to za objekt?“

Obrázok blogu

Umenie. Pravdepodobne moderné. Šantiace kobulky. Kam sa hrabú na nášho Svätoplukovho žrebca.

Obrázok blogu

Odtajnenie: Tá blýskavá budova hore na fotke nad koníkmi je parkovací dom. Tu dole, to je divadlo.

Obrázok blogu

Nejaký Pajko stojí pred divadlom. Dole sedí mne neznáma žena v šatách.

Obrázok blogu

Tak a konečne poznám zdroj, odkiaľ pochádzajú kyjaky, čo ich Váňuška v Mrázikovi vyhodil do luftu.

Obrázok blogu

Kostol. Evanjelický.

Obrázok blogu

Vodný živočích. Miestna liečivá voda sa teda nezdá. 15, slovom pätnásť prameňov tu majú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Toto nedokážem rozlúštiť ani ja. Inak našli sa tu vykopávky z roku 3000 pred Kristom.

Obrázok blogu

Veľmi pekný dom. Inak tu kde sa moceme, tak je všade pešia zóna.

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Miestni pohlavári zavesení na radnici. (Že by recept na krízu?)

Obrázok blogu

Krása. To je radosť písať listy a pohľadnice. V pracovné dni ju vyberajú dokonca 2x denne.

Obrázok blogu

Čokoládové fajnové pralinky. To chce detail.

Obrázok blogu

To je on. Famózne. Kašlime na diétu!

Obrázok blogu

Tu, veru hej, presne tu sa nachádzame. Prvá písomná zmienka o tejto osade je z roku 121. Samozrejme si tu Rimania zriadili kúpele.

Obrázok blogu

Nie vždy sa všetko podarí, ale možno to tak naschvál ide šrégom.

Obrázok blogu

Prameň miestnej liečivej vody. Môže sa piť iba 1 liter denne. Nazvem ho: Dobiedzajúce šteklivé myšlienky.

Obrázok blogu

Priatelia – chlapi. Ako vidno, niet sa prečo obávať prípadnej islamizácie Európy. Ja by som ju v tomto prípade skôr privítal s otvorenou náručou.

Obrázok blogu

Ružové okuliare s filtrom.

Obrázok blogu

Schránka na budove nakladateľstva. Sem sa môžu hádzať listy, rukopisy kníh (aj anonymné) a rôzne darčeky. Rukopisy som si vymyslel.

Obrázok blogu

Stredovek. Snáď dobre hádam.

Obrázok blogu

Akcia! Dve čižmičky za cenu jednej! No nekúp to.

Obrázok blogu

Rentieri si užívajú zubaté, mínus sedem stupňové  februárové slniečko a ja som tu jediný, čo tu maká.

Obrázok blogu
Igor Múdry

Igor Múdry

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  81x

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu