Hor sa do výšin

Autor: Igor Múdry | 25.2.2011 o 11:05 | (upravené 25.2.2011 o 14:17) Karma článku: 5,59 | Prečítané:  974x

Dnes si spoločne trošku zalietame vysoko v oblakoch. Lebo človek, to je vám taká fajta, že furt bude hútať nad niečím, čo mu práve momentálne chýba. No a raz v noci, muselo to byť v noci, lebo vtedy usilovní pracanti naberajú sily v spánku spravodlivom a hodnoty tvoria iba lenivci, čo sa im nechce makať a preto vynaliezajú všakovaké vynálezy. Teda ešte raz, raz v noci prišiel nejaký fiškus mazaný na holú skutočnosť, že nie je žiaden anjel a preto nemá krídla. A on to veru takto nenechá!

 

Zase sa nachádzame v tom „našom" nemeckom technickom múzeu v meste Sinsheim. Zvolíme trochu iný postup. Na úvod si pustite skladbičku, aby sa Vám príjemnejšie listovalo a v zadnej časti sa budeme trochu detailnejšie venovať dopravným tryskáčom. Najprv sovietskemu a potom imperialistickému.

Prosíme cestujúcich, aby si sadli na svoje miesta, zahasili cigarety a pripútali sa. Odlietame.

Poprosím réžiu o hudobnú ukážku č. 1.

01.JPG

Lietajúci EMIL pôsobí jemným, až zraniteľným dojmom. Srandovné by bolo, keby sa volal EBIL.

02.JPG

Spomínam si na film „Báječní muži na lietajúcich strojoch." Lietali na podobných skvostoch. Mali fičúrske, dohora vykrútené bajúziská a všetko to boli nebojácni chlapi.

03.JPG

Predstavujem si, že v ňom sedím a hlboko podo mnou ubieha krajina niekam dozadu.

04.JPG

Tento fešáčisko je mi nejaký povedomý. Ahá, veď na takomto Čmeláku pristál Štefan v strediskovej obci. Rovnako osudným sa stal aj Jóžinovi z bážin.

5.JPG

No a tento bez problémov nakrája každý oblak na tenké plátky hmly.

6.JPG

Je celkom fajn, keď Ťa na staré kolená nedajú do starého železa, ale môžeš nadsluhovať ako šmýkala pre deti.

07.JPG

Meresjev na Messerschmitte asi nelietal. Oprava, nelietal ani na Focke-Wulf FW-190, ako ma usmernili v diskusií čitatelia. Lebo na obrázku je Focke-Wulf FW-190.

08.JPG

Trojmotorový Junkers - jeden z prvých dopravných vzdušných korábov.

 

Helikopotvory sa chovajú rovnako ako vážky. Normálne si v lufte zostanú stáť na jednom mieste.

10.JPG

Lietajúca ordinácia.

11.JPG

Kanadskí vzdušní hasiči. Pristáli na hladine Ontária, načerpali vodu a lesný požiar mal po vtákoch.

12.JPG

Pán pilot, večer zahasíme smäd.

Znovu poprosím réžiu o hudobnú ukážku č. 2.

Štíhle tučko

Lietadlo TU - 144, vytvorené v Tupolevovej konštruktérskej kancelárií, je asi ten najkrajší výrobok, čo sa podaril stvoriť vo východnom bloku. Podľa mňa. A to im do toho kecali ešte aj komunisti.

13.JPG

Netvrdím že aj najlepší, už vôbec nie, že úsporný a či nebodaj ekologický. Ale nadzvukový!

14.JPG

No ale zoberme si, že vývoj začal pred 50 rokmi. Kde sme vtedy niektorí boli? To je tak dávno, že sme ešte ani neboli.

15.JPG 16.JPG

Na ľavo je východ a na pravo záchod. (Toto nie je žiadne politické prehlásenie.)

17.JPG

Takto to vyzerá v pilotnej kabíne. Lietadiel bolo vyrobených iba (až?)16 kúskov. Musel to byť impozantný pocit, fičať si krajinou rýchlosťou 2 300 km/hod.

18.JPG 19.JPG

140 pasažierov sa bez problémov odviezlo v tomto plechovom tátošovi. Samozrejme teoreticky. Pri cene 68 rubľov za letenku by bežná sovietska traktoristka musela rozorať poriadny lán celiny, aby mala na tento špás. Možno aj dva.

20.JPG

Angličan s francúzskym šarmom

21.JPG

Treba poznamenať, že nadzvukový Concorde spravil oveľa lepšiu kariéru, ako TU - 144. Lietal pravidelne, najčastejšie medzi Európou a USA plných 28 rokov. Sovietsky aeroplán iba 7 mesiacov.

22.JPG

Špicatý zobák vpredu, ostatne aj pri TU-144 je tomu tak,  sa pri pristávaní sklápal dolu, aby pilot videl kam to má položiť.

23.JPG 24.JPG

Takto to vyzerá v kabíne pre veľa cestujúcich a v kabíne pre jedného cestujúceho.

25.JPG

Tiež tu majú kopec čudlíkov, budíkov, všakovakých hýbatiek a žiadny poriadny volant.

26.JPG

Pohľad na usmerňovač výstupných plynov z motorov, lebo to sú dva motory. Na druhej strane tiež, spolu teda štyri.

27.JPG

Prosíme cestujúcich, aby si sadli na svoje miesta, zahasili cigarety a pripútali sa. Pristávame.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.

SVET

Dôsledky talianskeho referenda pocíti celá Únia

Neúspešné talianske referendum vystrašilo trhy.


Už ste čítali?